صفحه اصلي > خطبه ها   


خطبه های نماز جمعه 10 دیماه 95

السَّلامُ عَلَیکُم وَ رَحمَةُ الله

اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ   

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

اَلحَمدُلِلّهِ رَبِّ العالمینَ بارئِ الخَلائقِ اَجمعینَ وباعِثِ الأنبیاءِ وَ المُرسَلینَ الَّذی خَلقَ الخلائِقَ بقدرتِهِ وَنَشَرَ الرِّیاحَ بِرَحمَتِهِ وَ وَتَّدَ بِالصُّخُورِ مَیَدانَ اَرضِهِ، نَستَعینُهُ وَ نُؤمِنُ بِهِ وَ نَتَوَکَّلُ عَلَیهِ و نَستَغفِرُهُ ثُمَّ نُصَلَّی و َنُسَلِّمُ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبیِّنَا اَبِی القاسمِ المُصطَفی مُحَمَّدٍ (صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ) وَ عَلی آلهِ الطَّیِّبنَ الطّاهِرینَ المَعصُومینَ المَکَرَّمینَ سیَّما بقیةِ اللهِ فِی الأَرَضینَ رُوحی وَاَرواحُ العالَمینَ لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداهُ.

سفارش به تقوی 

اُوصیکُم وَنَفسی عِبادَ اللهِ بِتقوَی اللهِ وَلُزُومِ اَمرِهِ.

قالَ اللهُ تبارکَ وتَعالی فی مُحَکمِ کِتابِهِ:

ي يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ‏الْوَسِيلَةَ(1).

خودم و شما را به تقوی الهی و پرهیز از گناه سفارش می کنم.

آگاه باشیم که ما در محضر و منظر خداییم، و خداوند ناظر و حاظر بر اعمال و کردار ما است.. این را هم باید بدانیم که ما روز قیامت با اعمالمان محشور می شویم. مجازات و مکافات هر چه هست با همین اعمالی است که ما با خود می بریم .یا مسائلی که زودتر از خودمان میفرستیم.

 امید است با توجه به تکلیف الهی مراقبت از اعمال و کردار و حرکتی برنامه ریزی داشته باشیم که مخالفت خدای متعال را نکنیم و درمحضر و منظر خدا گناه و معصیت نکنیم.

بحث من در ارتباط با شناخت پروردگار و اینکه ما باید در زندگی و جامعه در حرکات و سکنات در نیت و گرفتار ودر قلبو دلمان خدا را راه دهیم. زیرا او خالق ماست ولی نعمت ماست برگشت گاه ما اوست و شروع زندگی ما هم از اوست، در زندگی هم همه احتیاج ما به اوست پس باید اور را شناخت و او را در زندگی اورد و با خواسته ی او حرکت کرد لازمه اش شناخت و معرفت الله است که عرض کردیم.

شناخت خداوند اولین قدم در خودسازی.

 امروز دنبال بحث را عرض کنم. یکی ازراههای شناخت خدای متعال، شناخت خود است. کسی که خودش را بشناسد، خدا را می شناسد. در بحث ضرورت خداشناسی و خود شناسی یک روایت امروز می خوانم و به ان اشاره می کنم.

این را می دانیم؛در شناخت خدا،مانمی توانیم تامل و فکر در ذات باری تعالی بکنیم. ذات خدای متعال چگونگی وجود او و فکر در این معنا انسان را به ضلالت می کشاند و راهی به جایی نمیبریم، چرا؟

 چون ما هر چه فکر بکنیم، هر چه بیندیشیم، هر چه بلند پروازی کنیم، ان مخلوق ذهن ماست. ذهن ما نیز محدود است و این محدودیت فکر ما و خدای نامحدود و لم یزل و لایزال هیچ وقت فکر انسان به شناخت ذات خدا نمی رسد و نمی توانیم. هرطور فکر کنیم، فکر ما کامل نیست برای آنکه ما محدود هستیم و آن خدای متعال است که نامحدود است و خدا چه جور بشناسیم؟ طبعا به این جایی برمی گردیم که خدای متعال را از آثارش بشناسیم.

آنچه از او، و از وجود او تراوش کرده، و آیات الهی، خلقت زمین و آسمان، این همه برنامه ریزی و نظم، این قدرت ها، این اعجازها در خلق انسان و مخلوقات عالم، همه راههای شناخت است که او وجود داردو  حقیقت دارد ویکی است و تمام قدرتها و عزت ها و همه چیز در دست اوست. و او مالک دنیاو آخرت است از آیات الهی می فهمیم. اگر ما دقت نکنیم در شناخت باری تعالی توجه نکنیم، طبعا نسبت به خدای متعال معرفت پیدا نمی کنیم، اطاعت نمی کنیم، انطور که باید وظیفه را انجام نمی دهیم، و آنم وقت باید دایره عنایت های خدایی هم خارج می شویم.

در این روایتی که می خواهم بخوانم ۴ نوع شناخت خداوند ازکلام ائمه (علیهم السلام) برای ما بیان شده است.

برای هر کدام از این چهار شناخت باید صحبت هایی روی آن شود. روایت از امام کاظم (علیه السلام) است. بسیار روایت عجیب و پر معنایی است که می فرماید: همه علوم عالم در این چهار شناخت خلاصه شده است. یکی شناخت خدای متعال است. دوم شناخت خود انسان است. سوم شناخت تکلیف و ظیفه انسان در مقابل خدا و جامعه و مردم است. چهارم شناخت اسیب ها و آنچه به دین انسان آسیب می رساند یا آن چیزی که انسان را در دین تثبیت می کند. این چهار شناخت باشد زندگی انسان را سامان می دهد.

شناخت خدا، شناخت انسان ، شناخت تکلیف ،شناخت راههای پایداری در دین و آسیب هایی که انسان را از دین خارج می کند. امام(علیه السلام) می فرماید: تمام علوم دنیا در این چهار تا است. اگر دقت کنیم همین است که اگر انسان بخواهد خدا را بشناسد، باید به آثار وجودی خدا آیات و نعمت،  بحث و مطالعه کند، همه اینها بابی از علوم را باز می کند. خیلی از آن را علما دنیا به آن نرسیدند و خیلی چیزها، موجودات و اسرار و رموز را نفهمیدند و هنوز کشف نکردند. در این مسئله اگر شناخت خدا نباشد و ما معرفت پروردگار را نداشته باشیم آسیب هایی برای ما پیدا می شود. و ما دور می شویم.

وَجَدْتُ عِلْمَ النَّاسِ فِي أَرْبَعٍ أَوَّلُهَا أَنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ (2) اول؛ خدا را بشناسی.وَ الثَّانِيَةُ أَنْ‏تَعْرِفَ‏مَاصَنَعَ‏بِكَ‏(2)دوم؛ اینکه بشناسی خدا در خلقت تو چه کرده و عظمت خدا در وجودت و عنایت و نعمت خدا را در وجود خودت بشناسی. وَ الثَّالِثَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا أَرَادَ مِنْكَ (2) سوم؛ اینکه بشناسی خدا از تو چه می خواهد؟ تکلیف و وظیفه شناسی و راه پیدا کردن، و این خیلی مهم است.که انسان وظیفه و تکلیفش را بشناسد و بجا عمل کند. آنچه باید عمل کرد، عمل کند و انچه باید ترک کرد، ترک کند. اگر وظیفه شناسی نباشد، عرفان به فروعات دین نیست.

 چهارم که خیلی مهم است؛وَ الرَّابِعَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا يُخْرِجُكَ مِنْ دِينِكَ. (2)راههای خروج از دین است. اسیبهایی که به دین انسان وارد می شود و شناخت راه های فرار از اسیبها و جلو گیری، و شناخت راه های پایداری دین، این باز تکلیف دیگری است که انسان طوری برنامه ریزی و زندگیبکند، که در دینش با استقامت و پایدار باشد و با دین از دنیا برود. در خطبه شعبانیه که پیامبر اکرم(صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ) در توصیف ماه رمضان می خواندند مطالبی را مطرح کردند.امیرالمؤمنین(علیه السلام) یک سوال از پیامبر اکرم(صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ) کرد. گفت: یا رسول الله(صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ) این همه تکلیف در ماه رمضان بیان کردید، بهترین عمل در ماه رمضان چیست؟ حضرت(صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ) جواب داد: یا علی(علیه السلام) ؛أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِي هَذَا الشَّهْرِ الْوَرَعُ‏عَنْ‏مَحَارِمِ‏اللَّهِ‏(3)دوری کردن از گناه ها وحرمتهای الهی، پرهیز از گناه، پرهیز از بدی ها و حرام الهی، حرمت خدا را نشکستن، و حریم الهی را خدشه دار نکردن. امیرالمؤمنین(علیه السلام) دید پیامبر اکرم(صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ)مکث کرده، نگران است، و پیامبر  در برخی روایت دارد: ثُمَّ بَكَى(3) پیامبر اکرم(صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ)گریه افتاد.فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ (صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ)علی(علیه السلام) عرض کرد:فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ (صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ)مَا يُبْكِيكَ؟(3)چی شما را گریه انداخت؟ و  حضرت فرمود: یا علی! من می بینم که تو در ماه رمضانی این محاسن تو با خون فرق سرت خضاب می شود و تو را در ماه رمضانی شهید می کنند.

امیرالمؤمنین(علیه السلام) ناراحت نشد و گریه هم نکرد. یک سوال از پیامبر(صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ) کرد که من این سؤال را می خواهم بگویم. سؤال نکرد چه زمانی و در کدام رمضان و چگونه شهید می شوم، هیچکدام را سؤال نکرد. فقط یک سؤال کرد؛ یا رسول الله (صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ) وقتی من شهید می شوم، يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ ذَلِكَ فِي سَلَامَةٍ مِنْ دِينِي‏ (3) آیا وقتی من شهید می شوم در دینم سالمم.؟

یعنی مومن شهید می شوم ؟ سلامت دینم حفظ شده یا نه؟ پیامبر(صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ) فرمود: بله؛ علی جان! تو علاوه بر آنکه دینت سالم است مقتدای دینداران هستی، به تعبیر من؛ تو تا قیامت، ترازوی سنجش دینداران هستی. ان را می خواهم بگویم: آسیب شناسی در ارتباط با دین، که ما چه چیزهایی خدای ناکرده ما را از دین خارج می کند و چه چیزهایی ما را در دین پایدار می کند؟ یکی از شناخت هایی است که امام موسی کاظم(علیه السلام) به ما سفارش می کند.  امیدوارم ان شاءالله خدای متعال به ما توفیق بدهد که بتوانیم خودمان را حفظ کنیم و تقوی داشته باشیم و در دین شناخت پیدا کنیم که سالم از این دنیا برویم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1) اللَّهُ الصَّمَدُ (2) لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3) وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

ترجمه:بنام خداوند بخشنده مهربان

 1- بگو: خداوند يكتا و يگانه است.

2- خداوندى است كه همه نيازمندان قصد او مى‏كنند:

3- نزاد و زاده نشد.

4- و براى او هرگز شبيه و مانندى نبوده است.

 

خطبه دوم

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمینَ و صَلی اللّهُ عَلی سَیِّدنا ونَبیِّنا اَبی القاسمِ المُصطَفی مُحمّدٍ (صَلَي اللهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ) و عَلی عَلیٍّ اَمیرِ المؤمنینَ و عَلی فاطمهَ سَیدهِ نساءِ العالمینَ وعَلی الحَسنِ والحُسینِ سَیدی شَبابِ اَهلِ الجَّنهِ وعَلیِّ بنِ الحُسَینِ ومحمدِ بنِ علیٍّ وجعفرِبنِ مُحمدٍ ومُوسَی بنِ جَعفرٍ و عَلیِّ بنِ مُوسَی و مُحَمَّدِبنِ عَلیٍّ وَعَلیِّ بنِ محمَّدٍ والحَسَنِ بنِ عَلیٍّ وَمَولانا صاحبَ الزَّمان(عجَّلَ الله تعالی فرجه) اللّهُمَّ صَلِّ عَلَیهِ وعَلَیهِم بِأَفضَلِ صَلَواتِک وَ بارِک عَلَیهِم بِأَفضَلِ بَرِکاتِک.

در خطبه ی دوم چند نکته را عرض کنم.

یکی از راههای تثبیت انقلاب لزوم شناخت انقلاب و اهداف آن.

 یکی از راههای تثبیت انقلاب، شناخت انقلاب و اهداف آن است که هم مردم شناخت داشته باشند. که مردم هدف از خلقت، و اهداف دین و انقلاب را، بشناسند و این معنی مردم را باید بدانند و باید در شناخت این اهداف به مردم و نسل جدیدکمک و کار کرد. هنوز خیلی از افراد در جامعه ما هستند بخصوص نسل جوان ما؛ اینکه: ایده های انقلاب و اهداف انقلاب و هدف این حرکت بزرگ و عظمت ان را نمی دانند، کسی برایشان نگفته است، بالعکس فضاهایی که دشمن محیا کرده است،در ذهن و فکر جوان و نوجوانان و مردم ما؛این مسئله را بر عکس جلوه می دهند. وظیفه و تکلیف مسلمانان، انقلابیون، فرهنگیان، و کسانی که به اسلام و به دین و قران و خدا ایمان دارند و این فطرت خدایشان زنده است،این شناخت را؛ که هنوز شناختپیدا نکردند، بدهند.

اگر کوتاهی بکنیم، و در این مسیر قرار نگیریم، خیانت کردیم، هم به انقلاب، هم به جامعه، هم به مردم، و کسانی که در مسیر اشتباه قرار می گیرند، حجتی بر آنان نداریم.حجتی برآنان باید باشد. این یک نکته.

انقلاب ما دردنیا باید شناخته شود. ما باید در دنیا این آرمان و عظمتی که خدای متعالی در اسلام گذاشته است و این برنامه ریزی دینی که برای عزت و کرامت و عاقبت و کمال انسان خداوند گذاشته است  باید به دنیا برسانیم که انقلاب ما هدفش چیست.

هدف از زندگی که دنیا الان در آن گرفتار است، که اسلام و انقلاب برای ما بیان می کند و امام (رَحمَةُ الله عَلَیه)  این  را رشد داده، و زنده کرده است. این را جامعه خارج ایران ما کم می دانند و متاسفانه مسئولین فرهنگی و سیاسی خارج از کشور ما که من با خیلی از آنها در خارج ازکشور صحبت کردم خودشان هم معترفند که ما حرکتی جدی در معرفی انقلابمان نسبت به دنیا و مردم دنیا و حتی حکومت های دنیا نکردیم. در همین جنگ هایی که الان ما گرفتار آن هستیم برای حفظ کیان، عزت، ایران و دینمان در عراق وسوریه؛ اهدافمان را برای مردم دنیا معرفی نکردیم.

آنوقت رادیو ها و تلویزیون و روزنامه های صهیونیست ها که تمام دنیا را پر کرده ، وپول های نفتی عربستان و امثالهم در جیب آنان می ورد  و فیلم و مجله و روزنامه و حرف علیه ما می شود مردم دنیا را منحرف می کنند. وخیلی کارها را می توانند انجام دهند. مثل تحریم ها که کسی چیزی نگوید.

کوتاهی باید برطرف بشود به خیلی از عزیزانم در وزارت خارجه عرض کردم راهی بیشتری پیدا کنیم اگر پولی باید داد باید بدهیم، یکی ازموارد مصرف زکات مؤلفة القلوبهم است. یکی از مصارف زکات این است که در حفظ مرزها به افراد مرزنشین پول دهیم که به مرزها تجاوز نکنند که درمتون روایی ما هست. چرا غفلت می کنیم اوایل انقلاب می گفتیم می گفتند: نه ما پول به خارجیها نمی دهیم. ما نمی خواهیم پول به جیب خارجی ها بکنیم، اما یک مقاله بنویسید؛ ایران و حقایق را معرفی کنید. پول بدهید این مقاله را روزنامه ای بنویسد، هرکس می خواهد باشد، چه اشکالی دارد. روزنامه است همه مردم می خوانند.

همه رؤسای امریکا که می آیند و می روند، همینها که الان امده اند تمام سیاستمداران از شرق و غرب می روند علیه ایران حرف میزنند سناتورها پول می گیرند و تمام روزنامه های دنیا منتشر می کنند.و این قصه عراق و یمن را وارونه جلوه می دهند علیه ایران مصوبه بگیرند در شورای عالی امنیت چرا ما دردنیا معرفی نمی کنیم تا روزنامه بنویسند کمبود است.

لزوم توجه به نامه امام(رَحمَةُ الله عَلَیه) به رییس جمهور شوری گورباچف و نامه مقام معظم رهبری (حفظه الله) به جوانان اروپا.

امام(رَحمَةُ الله عَلَیه) عزیز ما درنامه ای که به رییس جمهور شوری گورباچف نوشتند در سالگردش هستیم من به این مناسبت این را مطرح کردم، آن زمان گورباچفیک ابرقدرتی بود برای خودشان و در مقابل ابرقدرتهای دنیا قد علم کرده بودند،امام(رَحمَةُ الله عَلَیه) مراعات اینها نکرد و نامه نوشت، دعوت به اسلام کرد با صراحت گفته بود این مرام کمونیستی را باید به موزه تاریخ بسپارید واین بقاء نخواهد داشت بخواهید یا نخواهید پایه های ان به هم خواهد ریخت و اسلام است که همه جهان را فرا خواهد گرفت. این نکته عجیبی است که امام(رَحمَةُ الله عَلَیه) حرفها به انها می زند،با آن قدرت ظاهری که انها داشتند. به اسلام و انقلاب دعوت میکند و به کنار گذاشتن ماکسیسم، و دعوت بهشناخت خدا ، قیامت دعوت می کند. چرا دنبال آن قصه را نگرفتیم و اسلام را معرفی کنیم؟ اخیرا مقام معظم رهبری (حفظه الله) نامه ای به جوانان اروپا نوشتند و در فضای مجازی کار شد و در روزنامه ها کار نشد و برخی رسانه ها ناچار شدند پخش کنند چون منتشر شده بود.

اما مسئولین ما در خارج کشور؛؟ این نامه و مفاهیم آن که سفارش به جوانان اروپا بود که در اسلام فکر کنید بیندیشید و واقعیت اسلام درک کنید به اعمال وکرداریک عده منحرف نگاه نکنید گول این انحرافاترا نخورید،نسبت به اسلام بدبین نشوید، اسلام دین خداست و دین آزادی و کمال و عزت هاست این هم بازکار نشد و برنامه ریزی نشد.

مردم ما بیدارند، نهم دی را هفته گذشته صحبت کردم و تشکر از مردم می کنم که حضور داشتند در مراسم نهم دی ماه در یزد و سراسر کشوربحمد الله پر عظمت برگزارشد و مردم باز این بصیرت و بیناییشان و حمایت را از ولایت و مقدسات دینی شان را ابراز کردندو این فتنه های عجیب و غریب را محکوم کردند که عندالله هم محکوم است و در نزد همه دینداران و عقلاءمحکوم است.

مسئله دیگر مانورهای نظامی که به دستور فرماندهی کل قوا برگزار شد. که هر زمان دولت ها بخواهند شاخ و شانه بکشند یک حرکت بزرگ را عزیزان ما انجام می دهند و افتخاراتی را به دست آوردند و تلاش ها و کوشش هایشان را برای خوشحال شدن مؤمنین؛ و حساب بردن دشمنان ؛ وآمادگی خودشان به مانور می گذارند.

 مانور های نظامی نمونه ای از خود باوری و روحیه انقلابی در جامعه اسلامی.

مانور هوایی بسیار خوب و باعظمت بوده است و باعث می شود نقطه قوت و ضعف ونقص ها را بشناسند. به گفته امام (رَحمَةُ الله عَلَیه) و مقام معظم رهبری(حفظه الله)  ما باید در درون خودمان قوی باشیم و در درون خودمان قدرت را حفظ بکنیم. بفهمیم و بدانیم می توانیم و عظمت و استعداد خودمان را درک بکنیم. همین معنا را باید به صنعتگران و دولتمردان و تولید کنندگان هم گفت و به کسانی که در صنعت و تولید دایم دست به سوی خارجیها دراز می کنند باید گفت: عزیزانم شما می توانید باور داشته باشید؛ صنایع بزرگ؛ ماشین سازی و هواپیما سازی که در کشور ما کار می کنند. دست های پنهانی است که مانع رشد اینها می شود. این دستهای پنهان را اگر هست، کنار بزنید. و اگر نه سستی ها در درون ماست و حرف های رهبری(حفظه الله) در اقتصاد مقاومتی را باور کنید که می توانید.

باور کنید که با سختی حل می شود. و باور کنید از استعداد جوانان و نوجوان خوب ما که شکوفاست استفاده کنید و این مشکلات اقتصادی را حل کنید. و رشد در صنعت و کیفیت را بالا ببرید، که دیگر کسیبدنبال جنس خارجی نباشد. و این می شود و این مانورهای نظامی به ما نشان می دهد که ما می توانیم. یک مقدار باید همیت عزت و احساس و تکلیف و غیرت دینی ما افروخته بشود. ان شاءالله بتوانیم در اقتصاد که برای جامعه مشکل پیدا شده است؛ مانند بیکاریها را با برنامه ریزی وتوان در خود دیدن، می توانید حل بکنیدان شاءالله  باید حل کرد امیدوارم این مسائل حل بشود.

سیاستمداران در سیاست خارجی مراقب دشمن قددار باشند.

 نکته دیگر؛ نشست سه جانبه ترکیه و روسیه و ایران؛ مسئولین نظامیکه بحمدالله بیدارند. امیدوارم ان شاءالله سیاستمداران ما در این جلسات مواظب باشند دشمن خیلی  قددار است، تودارو فریب دهنده است. ممکن است سران دنیا با هم تبانی کنند خزنده حرکتهایی رابکنند مراقب و ممواظب باشید حتما این توجه را دارند که بعد دوباره پشیمانی پیدا نشود انگشت به دهان نگیریم که چه بشود؟ ان شاءالله مؤمنین توجه داشته باشند.

مردم مؤمن و انقلابی حرف هایشان را از راههای قانونی پیگیری کنند و حرمت نمازجمعه و مسجد حفظ شود.

نکته دیگر؛من از عزیزانم تقاضا دارم که حرمت نمازجمعه و مسجد حفظ شود و ارامش در نماز حفظ بشود. اگر حرف و صحبتی داریم از راههای قانونی برویم و صحبت بکنیم و ما هم می گوییم. همان روزش من خیلی چیزها را گفته بودم، ما می گوییم و دنبال هم میکنیم و از زبان دل شما هم می گوییم یک دهمی که این جا می گویم صدبرابرش در جلسه خصوصی به همه مسئولین از بالا تا پایین می گوییم. امیدواریم ان شاءالله عمل هم بشود.اما این خواسته هایی که هست باید با آرامش و حفظ حرمت و کرامت نماز جمعه رعایت شود. و دوستان مواظب باشند که دنیا دنبال این سوژه هاست که بر علیه انقلاب و خدای ناکرده بر علیه ولایت و رهبری و بچه های فداکار ما زمینه سازی بکند این زمینه و سوژه ها را به دست دشمن ندهیم.

و افرادی هم که اینجا می آیند همه یک نوع نیستند بعضی افراد، انقلابی و مؤمن و متدیند و باید حیثتشان حفظ بشود. امیدوارم ان شاءالله  این کار نشود گرچه الان هم من شوخی کنم این مهرها تبرت سیدالشهداء و تبرک است.اما تبرک ان را باید یک ذره اش را بخورند نه اینکه مهر بزرگ را بخورند نه آن مقدار.

ان شاءالله خدا به ما قوت دهد بتوانیم در راه اسلام و ایمان و اعتقادمان پایدار و ثابت قدم باشیم و همیشه استوار و همراه ولایت باشیم و پشتیبان دین و قران باشیم وباشید.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1) اللَّهُ الصَّمَدُ (2) لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ (3) وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ (4)

ترجمه:بنام خداوند بخشنده مهربان

 1- بگو: خداوند يكتا و يگانه است.

2- خداوندى است كه همه نيازمندان قصد او مى‏كنند:

3- نزاد و زاده نشد.

4- و براى او هرگز شبيه و مانندى نبوده است.

وَالسَّلامُ عَلَیکُم وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پی نوشت:

(1) سوره المائدة (5): آيه 35

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ‏الْوَسِيلَةَ وَ جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.

ترجمه:اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد پرهيزگارى پيشه كنيد و وسيله‏اى براى تقرب به خدا انتخاب نمائيد و در راه او جهاد كنيد باشد كه رستگار شويد.

 

(2) بحار الأنوار (ط - بيروت)       ج‏75    ص   328

وَ قَالَ ابْنُ حُمْدُونٍ فِي تَذْكِرَتِهِ‏ قَالَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ علیه السلام: وَجَدْتُ عِلْمَ النَّاسِ فِي أَرْبَعٍ أَوَّلُهَا أَنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ وَ الثَّانِيَةُ أَنْ‏تَعْرِفَ‏مَاصَنَعَ‏بِكَ‏ وَ الثَّالِثَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا أَرَادَ مِنْكَ وَ الرَّابِعَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا يُخْرِجُكَ مِنْ دِينِكَ.

 

(3) بحار الأنوار (ط - بيروت)       ج‏42     ص  190 

 عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام:‏ فِي خُطْبَةِ النَّبِيِّ ص فِي فَضْلِ شَهْرِ رَمَضَانَ فَقَالَ ع فَقُمْتُ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِي هَذَا الشَّهْرِ فَقَالَ يَا أَبَا الْحَسَنِ أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِي هَذَا الشَّهْرِ الْوَرَعُ‏ عَنْ‏ مَحَارِمِ‏ اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَل‏ ثُمَّ بَكَى فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا يُبْكِيكَ فَقَالَ يَا عَلِيُّ أَبْكِي لِمَا يُسْتَحَلُّ مِنْكَ فِي هَذَا الشَّهْرِ كَأَنِّي بِكَ وَ أَنْتَ تُصَلِّي لِرَبِّكَ وَ قَدِ انْبَعَثَ أَشْقَى الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ شَقِيقُ عَاقِرِ نَاقَةِ ثَمُودَ فَضَرَبَكَ ضَرْبَةً عَلَى قَرْنِكَ فَخَضَبَ مِنْهَا لِحْيَتَكَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ ذَلِكَ فِي سَلَامَةٍ مِنْ دِينِي فَقَالَ ص فِي سَلَامَةٍ مِنْ دِينِك‏...

 

 

شنبه ١١ دی ١٣٩٥ - ٢١:٣٩
امتیازدهی