نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: لازم است خدمات پست گسترده‌تر و خدمات فرهنگی نیز در زمره فعالیت‌های پست گنجانده شود.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان پست استان یزد به مناسبت روز جهانی پست ضمن تقدیر از زحمات نیروهای پست به ویژه در شرایط کنونی اظهار داشت: پست از نهادهای مورد اعتماد مردم است و افراد بسیاری از خدمات آن بهره مند می شوند.
وی افزود: باید برنامه ریزی شود که فعالیت پست بسیار گسترده‌تر از شرایط فعلی شود و شکل جدیدی از خدمات توسط پست به مردم ارائه شود.
امام جمعه یزد ادامه داد: برخی خدمات فرهنگی نیز می تواند در زمره فعالیت‌های پست گنجانده شود و اگر عملی شود با توجه به اینکه پست مورد اعتماد مردم است، می تواند منشأ اثر باشد.
ناصری تصریح کرد: اعتماد، مولفه اصلی در خدمت رسانی پست است و نیروهای پست باید تلاش کنند این اعتماد را هرچه بیشتر تقویت کنند و به کارگیری نیروهای امین بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: پست می تواند رابط خوبی بین مردم باشد و برای مردم کارگشایی کند و مسائل روزمره آنها را بدون نگرانی رفع کند.
امام جمعه یزد عنوان کرد: امانتداری، سرعت، جلب رضایت مردم از مواردی است که باید مدنظر پست باشد زیرا پست از جمله دستگاه هایی است که مواجهه مستقیم با مردم دارد.
وی اظهار داشت: لازم است پست تحقیق و پژوهش را مدنظر قرار دهد و بتواند راه‌های بهتری برای خدمت رسانی به مردم و متنوع کردن خدمات پیدا کند تا امور هر چه بیشتر تسهیل شود و مردم در مواقع خاص با سهولت بیشتری خدمات مورد نیاز خود را در زمینه های مختلف دریافت کنند.

مدیرکل پست استان یزد خبر داد:
مراجعه روزانه ۳۷۰۰ نفر در یزد برای دریافت خدمات پستی

مدیرکل پست استان یزد گفت: در طول شش ماه گذشته به طور متوسط روزانه ۳ هزار و ۷۰۰ نفر برای دریافت خدمات پستی به باجه های پستی و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده اند.
رحمانی پور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها با مشکل مواجه شد، اظهار داشت: پست از جمله خدماتی بود که در این ایام با استقبال مردم مواجه شد و استقبال مردم به خرید و فروش اینترنتی، حجم کار در پست در ایام شیوع کرونا را به بیش از دو برابر رساند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط عادی در طول شش ماه حدود ۵۰۰ هزار بسته توسط پست جابجا می‌شد، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری میزان مرسولات پستی یزد به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسته رسید.
رحمانی پور، بسته‌های پستی وارده به استان یزد در طول این مدت از ۱۵۸ هزار مورد به ۳۴۵ هزار مورد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال از رشد ۱۱۹ درصدی برخوردار بوده است.
وی همچنین تعداد بسته های صادره از پست یزد را ۵۹ هزار مورد در شش ماه نخست سال گذشته اعلام کرد و گفت: این میزان در شش ماهه امسال با رشد ۱۲۶ درصدی به ۱۳۲ هزار مورد افزایش داشته است.
مدیرکل شرکت پست استان یزد از فعالیت ۲۰۴ واحد پستی در استان یزد خبر داد و یادآور شد: با احتساب دفاتر پیشخوان دولت، روزانه ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در سطح استان برای دریافت خدمات پست به باجه ها و دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کنند.
رحمانی پور ادامه داد: نامه رسان های یزد روزانه به ۷ هزار و ۵۰۰ مکان مراجعه می کنند و برخی نیروها گاهی تا ۱۸۰ بسته در روز را به درب منازل و محل کار مردم می رسانند.
وی همچنین از توزیع ۱۱ هزار سیم کارت بین سرپرستان خانوار در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: با توجه به خدماتی که دولت می خواست به سرپرستان خانوارها ارائه دهد، تقاضا برای دریافت سیم کارت افزایش یافت که پست بخش قابل توجهی از این خدمات را در شهرها و روستاهای استان یزد به مردم ارائه داد.
وی از فعالیت ۲۳۵ نیرو شامل پستچی و کادر اداری و … در پست استان یزد خبر داد و گفت: ۱۷ نفر از همکاران ما مبتلا به کرونا شدند و البته تلاش شد با ارائه آموزش های مورد نیاز، از میزان ابتلا به کرونا در بین نیروهای پست به دلیل حجم مواجهه نیروها با مردم، کاسته شود.
رحمانی پور ادامه داد: تلاش ما این بود که کمک کنیم مردم در این ایام کمتر از خانه ها بیرون بیایند و پستچی‌ها در این زمینه زحمات بسیاری متحمل شدند.